vamos a Barcelona - Reisverslag uit el Racó, Frankrijk van Mandy Dalm - WaarBenJij.nu vamos a Barcelona - Reisverslag uit el Racó, Frankrijk van Mandy Dalm - WaarBenJij.nu

vamos a Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 Mei 2014 | Frankrijk, el Racó

Eergisteren gezellig met Cindy (m'n begeleidster) naar Barcelona geweest. Spannend hoor, m'n eerste keer in Spanje! Helaas viel het weer een beetje tegen die dag, maar daar werd alles niet minder op!

'S ochtends, vroeg, oke nee ik overdrijf een beetje; 8 uur vertrok de bus. De buschauffeur stelde zich netjes voor op z'n Frans en Engels en legde uit dat z'n Engels niet al te best was. Allemaal prima dacht ik, zolang hij het maar probeert. Nou ik had werkelijkwaar weer eens te vroeg gejuicht hoor, wat kan die man praten! Elke minuut dat 'ie kon praten, praatte hij. Adem halen? Stond niet in z'n woordenboek. Hij praatte aan één stuk door op z'n Frans over van alles en nog wat. Ja, alsof ik in de ochtend zit te wachten op slap gelul? Dacht het niet. Helaas had ik geen oortjes en kon ik m'n ogen niet dicht doen vanwege z'n geblèr, dus kon ik niks anders doen dan van het uitzicht genieten. En dat deed ik ook! Wat prachtig zeg, ondanks dat het mistig was!

Toen we eenmaal de grens over waren ( en ik natuurlijk super blij was dat ik eindelijk eens in Spanje was ) besloot meneer de buschauffeur dat het tijd was om een hapje te eten hij een tankstation. Ik besloot voor een sandwich te gaan. Het leukste was, dat ik alles ineens kon lezen. Spaans is, in mijn geval dan, niet de meest moeilijke taal van de wereld en ik was enorm blij dat ik weer 'gewoon' iets kon lezen. Ik nam overigens een sandwich met kip en chocolate chip cookies aangezien ik zin had in iets zoets.

Eenmaals m'n brood op ging ik naar buiten. Een andere buschauffeur begon op z'n Spaans tegen mij te praten. Ik hoorde hem iets met 'ogen' zeggen maar deed net alsof ik hem niet verstond. Daarna probeerde de lieftallige man het op z'n Engels uit te leggen. Wat bleek; hij vond m'n ogen mooi. Sorry vriend, maar je bent toch nét iets te oud. Grapje, complimenten zijn altijd fijn.
Toen het eenmaal tijd was om weer met onze Franse ratelmachine op pad te gaan moest ik langs meneer Spanjaard zijn bus lopen. Luid riep de man me na. " GUAPA GUAPA GUAPA MUY GUAPA " lachend zwaaide ik naar de man waarnaar ik snel de bus in stapte.

Eenmaal in Barcelona keek ik m'n ogen uit. We begonnen met sightseeing, van het olympisch stadion tot de duurste winkelstraat, van de congreszalen tot een uitkijkpunt over Barcelona; alles was de moeite waard om te bekijken.
Na het sightseeing werden we afgezet bij de Ramblas, waar we een paar uur de vrije tijd hadden. Toeristisch, heel toeristisch al zeg ik het zelf. Ik had het wel een beetje verwacht, maar niet zo als het er daar aan toe ging; alsof ze je in de souvenirs konden begraven. Beetje teleurstellend was het wel, had er iets meer van verwacht.. Maaaaaaar tip; ga vooral zijstraatjes in. Deze zijn leuker, en een stuk goedkoper.

Het leukste vond ik dat we een soort overdekte markt vonden. Ik moest enorm denken aan m'n vader, die dan overal zou proberen te proeven ( haha, ja pap, ik weet toch wel dat je dit leest! ) het zou echt iets voor hem geweest zijn, dat markt gebeuren. Ze hadden vanalles, maar eigenlijk alleen maar eten. Tapas, veel verse vis, vers fruit, groenten, Spaanse specialiteiten, werkelijkwaar alles. Cindy en ik hebben onze ogen uitgekeken. Bij een soort vis kraampje kregen we gefrituurde katvis aangeboden, ik houd dus absoluut niet van vis maar dit was overheerlijk. Bij hetzelfde kraampje hebben we ook wat gegeten; Cindy had een gefrituurde mix van groenten en vis, ik had een empanada met kip. Heeeeeerlijk dat het was!!! Later hebben we voor 3 euro (!!!!) 2 enorme bakken met gemixt fruit gekocht als toetje. Voor in de bus hebben we op de markt wat nootjes en truffels gehaald. Serieus, wat leuk was dat zeg!

Verder nog wat souvenirs gehaald op de Ramblas. Wat ik allemaal gehaald heb kan ik helaas niet zeggen, want het zijn allemaal cadeaus.

Op de terugweg hield meneer ratelkous zijn mond en gaf ons zelfs de gelegenheid om voor de grens flink inkopen te doen in verband met de prijsverhoging tussen Frankrijk en Spanje. Wederom cadeaus gehaald. En Shampoo maar dat is niet heel interessant. Was gewoon bijna op.

Eenmaal over de grens begon Fransoos weer flink te ratelen over van alles en nog wat, maar ik heb het gewoon genegeerd. Minder dan een kwart in de bus was Frans, snap niet dat hij dan nog z'n mond open trekt voor een quiz.

Al met al was het een geslaagde dag in Barcelona! Ik hoop dat ik er ooit nog mag komen, maar dat zal ik vast en zeker nog wel een keer doen. Aan dit versla koppel ik wat foto's, veel kijk plezier!

  • 23 Mei 2014 - 20:43

    Arno:

    Whahahahahahahahahaha wat een verhaal zeg en die chauffeur.
    Leuk om te lezen dat het je goed gaat en leuke dingen kunt ondernemen.
    Ook leuk om te lezen dat ik erin voor kom, je kent mij ( ik en markten altijd een goede match lekker proeven en niets kopen haha ).

    groetjes

  • 24 Mei 2014 - 10:38

    Anne Buurvrouw :

    Hoi Mandy, leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt :)
    Geniet van deze mooie ervaring!
    Groetjes Anne

  • 24 Mei 2014 - 10:56

    Gerrie:

    Hoi mandy. Wat een leuk verhaal toch weer. Reserveer mij alvast een plaats in de bus. Dat ratelen s'morgens ben ik wel gewend(of jij zo stil bent). Denk wel dat de mannen in de vrije tijd wat anders willen dan winkelen. Ligt daar niet dat beroemde stadion? Maar naar de markt met pap is ook geen optie. Ik zie het al voor me. Geniet nog maar even van de rust want voor je het weet begint het vakantie seizoen en heb je wat minder vrije tijd. Knuffel en kusjes mij.

  • 24 Mei 2014 - 13:29

    Mira:

    Hoi Mandy,

    Leuk om zo iets van je te lezen zeg (kwam het tegen omdat het gedeeld werd op facebook). Hoop dat je het erg naar je zin heb daar.

    Groetjes

  • 26 Mei 2014 - 14:14

    Manfred :

    Hi Mandy. De leukste medewerker uit Budel Dorplein, nu zo ver in het zuiden in de zon. Ira en ik wensen je een prachtige tijd, geniet van alles en ik begrijp dat het leuk is in het zuiden. manfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Een niet al te groot - zeg maar gerust 'klein' - meisje, met grootse toekomst plannen. Studeert momenteel Toerisme. Altijd-lachend, spontaan & vriendelijk. Dat is het wel zo'n beetje.

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 6348

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 30 November -0001

Alleen, in het mooie Frankrijk.

Landen bezocht: